II Forum Miasteczek Polskich - 21.09.2022
Pandemia COVID-19 niewątpliwie odcisnęła piętno na sposobie postrzegania rzeczywistości przez wielu ludzi na całym świecie. Szczególną uwagę należy zwrócić na dzieci i młodzież, którzy dotknięci nowymi realiami edukacji zdalnej oraz izolacji od rówieśników, musieli przechodzić procesy rozwojowe w całkiem innych warunkach niż wcześniejsze roczniki. Cyfryzacja zajęć, które musiały odbywać się w systemie online, spowodowała przejście edukacji na nową płaszczyznę w związku z czym zarówno uczniowie jak i nauczyciele musieli nauczyć się funkcjonowania w nowej rzeczywistości. O licznych konfliktach wewnętrznych, spadku poziomu odczuwania satysfakcji z wykonywanych czynności, czy wpływie edukacji zdalnej na samoocenę i świadomości kompetencji, mówiliśmy 21 września 2022 roku, podczas panelu edukacji pn. „Szkoła przyszłości po COVID-19 – wyzwania stojące przed polską edukacją” podczas II Forum Miasteczek Polskich. Zaprezentowaliśmy wówczas wyniki badań przesiewowych uczniów, dotyczących emocjonalnego powrotu do realiów edukacji stacjonarnej po pandemii oraz o zderzeniu ze zmienioną rzeczywistością, która wymaga nauki nowych kompetencji społecznych.