Projekt pn. „Świetlica - kompleksowy system wsparcia rodzin i dzieci z terenu Mikołowa i Orzesza.”
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach dla priorytetu: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, działania FESL.07.07-Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej.
.
Celem głównym projektu jest:
podniesienie jakości usług świadczonych przez 2 placówki wsparcia dziennego w Mikołowie i Orzeszu dla 40 dzieci (27 dziewcząt, 13 chłopców - w tym 2 z niepełnosprawnościami) i ich rodzin w okresie 01.07.2024 - 30.06.2025 roku.
Cel główny zostanie osiągnięty przez cele szczegółowe:
- Wzmocnienie potencjału min. 10 rodzin (w tym rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych lub w kryzysie) poprzez realizację poradnictwa specjalistycznego (indywidualnego i grupowego), prowadzenie mediacji i terapii rodzinnej
- Poprawę kondycji psychicznej 40 dzieci (w tym dzieci z problemami psychicznymi, behawioralnymi i niepełnosprawnością) przez poradnictwo psychologiczne, specjalistyczne i terapię zaburzeń rozwoju
- Rozwój indywidualnego potencjału 40 dzieci poprzez realizację zajęć rozwijających zainteresowania i pasje oraz budowanie pozytywnych wzorców spędzania czasu wolnego
- Zwiększanie kompetencji kluczowych, społecznych i obywatelskich 40 dzieci (w tym dzieci z dysfunkcjami) poprzez kursy, warsztaty, szkolenia
- Integrację/reintegrację rodzin (80 osób) poprzez działania na rzecz wspólnego spędzania czasu wolnego
- Zapobieganie izolacji społecznej dzieci i rodzin przeżywających trudności poprzez działania w środowisku mające na celu budowanie świadomości w kontekście równości szans
- Zadaniem pomocniczym – umożliwiającym realizacje zaplanowanych w projekcie form wsparcia jest obejmujące zakup sprzętu TIK.
REZULTATY
Zgodnie z Wytycznymi UE proces deinstytucjonalizacji, odnosi się on do procesu rozwoju usług świadczonych na poziomie lokalnych społeczności (również profilaktycznych), które mają wyeliminować konieczność „opieki instytucjonalnej”. Zatem wytyczne wskazują bezpośrednio, że proces deinstytucjonalizacji skupia się w sposób zdecydowany na rozwoju usług świadczonych w środowisku zamieszkania osób wymagających wsparcia w środowisku lokalnym, co ma doprowadzić do sytuacji, w której opieka instytucjonalna – całodobowa nie będzie w ogóle potrzebna.
Projekt:
Wspierając rodzinę, realizuje działania profilaktyczne, zapobiegające umieszczeniu dziecka w instytucjonalnej formie całodobowej opieki świadcząc wsparcie w miejscu zamieszkania grupy docelowej w oparciu o Indywidualne Plany Wsparcia – staje tak blisko potencjalnych uczestników, ich potrzeb, jak to tylko możliwe. W ten sposób p. w pełni realizuje dwa główne założenia idei deinstytucjonalizacji.
Projekt pn. „Świetlica -kompleksowy system wsparcia rodzin i dzieci z terenu Mikołowa i Orzesza.”
∙ Nr projektu: FESL.07.07-IZ.01-030/23
∙ Beneficjent: Centrum Społecznego Rozwoju
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 902 373.37 zł
∙ Kwota dofinansowania: 857 254.70 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.07.2024 – 30.06.2025
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Kościerzynie”
.
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPM.05.08 Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji ogólnej), zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Celem głównym projektu jest trwałe podniesienie jakości nauczania w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 1 i bezpośrednie wsparcie aktualnie uczących się w niej 268 uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (94 uczniów, w tym 52 kobiety)
Do realizacji celu głównego doprowadzą następujące cele szczegółowe:
- Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w procesie kształcenia poprzez realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów z: matematyki, j. angielskiego przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty
- Rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów - koło informatyczne, matematyczne, chemiczne, j. angielski.
- Rozwój umiejętności społecznych, przedsiębiorczych, kreatywnego myślenia i umiejętności uczenia się poprzez realizację warsztatów i zajęć przy wykorzystaniem nowoczesnych technik nauczania (TIK, blended-learnig, gamifikacja)
- Poszerzenie i dopasowanie oferty doradztwa edukacyjno-zawodowego i bezpośrednie wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego przy wykorzystaniu zasobów ZPE dla 80 uczniów (44 kobiety) poprzez szkolenia, warsztaty, zastosowanie nowoczesnych narzędzi diagnostycznych
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla 120 ucz. (66 kobiet) poprzez przeprowadzenie warsztatów grupowych, zastosowanie nowoczesnych narzędzi diagnostycznych, bezpośrednie indywidualne spotkania z psychologiem
- Poprawę i wzmocnienie relacji na linii nauczyciel-rodzic-uczeń poprzez spotkania z rodzicami/opiekunami prawnymi (psychoedukacja rodziców) i zwiększanie kompetencji nauczycieli w ww. zakresie.
- Podniesienie kompetencji 40 nauczycieli (34 kobiety) poprzez warsztaty, szkolenia i kursy z zastosowania innowacyjnych narzędzi do nauki
- Doposażenie placówki w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do pracy z uczniami i do osiągnięcia celu projektu.
REZULTATY
Kompleksowość projektu, komplementarność poszczególnych działań (zintegrowane działania skierowane do uczniów i nauczycieli) oraz zwrócenie uwagi na uczniów z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sprawią, że jakość edukacji w Szkole Podstawowej nr 1 ulegnie trwałemu wzrostowi, co będzie stanowiło rezultat wprowadzania wielowymiarowego wsparcia zarówno na płaszczyźnie rozwoju intelektualnego uczniów, jak też na poziomie nabycia i utrwalenia kompetencji społeczno-obywatelskich i kreatywnego myślenia. Wzmocnienie relacji na linii nauczyciel-rodzic-uczeń, jak również poszerzanie świadomości kadry i rodziców uczniów na temat trudności dzieci i młodzieży korzystnie wpłynie na rozwój psychospołeczny uczniów. Szkoły zostaną również doposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno Przedszkolnym nr 1 w Kościerzynie”
∙ Nr projektu: FEPM.05.08-IZ.00-0022/24
∙ Beneficjent: GMINA MIEJSKA KOŚCIERZYNA
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 870 207,91 zł
∙ Kwota dofinansowania: 783 187,11 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.09.2024 – 31.07.2026
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Kościerzynie”
.
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPM.05.08 Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji ogólnej), zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Celem głównym projektu jest:
Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji dzieciom i młodzieży z terenu gminy Kościerzyna poprzez podniesienie poziomu usług edukacyjnych świadczonych przez SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 2 W KOŚCIERZYNIE
Cel zostanie osiągnięty w wyniku realizacji następujących celów szczegółowych:
- Rozwój kompetencji kluczowych 236 uczniów, (w tym: 125 kobiet i 11 osób z niepełnosprawnościami, w tym 6 kobiet) co przełoży się na podniesienie osiąganych przez nich wyników edukacyjnych. Cel zostanie osiągnięty zarówno przez realizację prowadzonych atrakcyjnymi metodami zajęć dydaktyczno-wyrównawczymi, zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie metod i metodyki nauczania i doposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne
- Rozwój kompetencji przedsiębiorczych, społecznych i obywatelskich 180 uczniów, w tym wiedzy o własnym potencjale ułatwiającej podejmowanie odpowiednich decyzji edukacyjno-zawodowych.
- Poprawę kondycji psychologiczno-emocjonalnej aktualnych uczniów (72 osób) w szkole, umożliwiającą zarówno ograniczenie zachowań (auto) agresywnych, jak i poprawę relacji między rówieśniczych i atmosfery w szkole.
- Zwiększenie kompetencji zawodowych 35 nauczycieli (w tym 32 kobiet) z zakresu nowoczesnego nauczania, wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniów, współpracy z rodzicami.
REZULTATY
Wprowadzenie kompleksowych rozwiązań w systemie edukacyjnym jest kluczowe dla zaspokojenia potrzeb szkoły, uczniów, nauczycieli i rodziców. Projekt ten, jako odpowiedź na zdiagnozowane potrzeby, oczekiwania i bariery wszystkich tych grup, oferuje zintegrowane działania tworzące spójną ofertę edukacyjną. Dla szkoły oznacza to poprawę jakości nauczania poprzez wprowadzenie nowoczesnych metod edukacyjnych oraz lepsze zarządzanie zasobami. Szkoła będą mogły realizować programy, które nie tylko uczą kluczowych kompetencji, ale także wspierają emocjonalny i psychologiczny rozwój uczniów. Uczniowie zyskają na atrakcyjnych formach nauki, które rozwijają ich umiejętności w sposób kompleksowy. Wsparcie emocjonalno-psychiczne jest kluczowe w budowaniu ich pewności siebie i zdrowia psychicznego, co wpływa na lepsze wyniki w nauce. Doradztwo edukacyjno-zawodowe pomoże im w planowaniu przyszłości i podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących kariery. Nauczyciele skorzystają z profesjonalnego wsparcia i nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, co ułatwi im prowadzenie zajęć i umożliwi lepsze wsparcie dla uczniów. Dzięki temu mogą bardziej efektywnie realizować swoje zadania, co przekłada się na ich większą satysfakcję z pracy i lepsze wyniki edukacyjne uczniów. Rodzice będą mogli mieć pewność, że ich dzieci otrzymują pełne wsparcie edukacyjne i emocjonalne. Kompleksowe doradztwo pozwoli im lepiej wspierać swoje dzieci w wyborze ścieżki edukacyjnej i zawodowej, co ma zasadnicze znaczenie dla ich przyszłości. Właściwe funkcjonowanie wszystkich tych elementów pozwala na stworzenie trwałego systemu edukacyjnego, który nie tylko kształci, ale także inspiruje i wykorzystuje potencjał środowiska oświatowego. Takie podejście jest kluczowe dla kształtowania młodych, świadomych, wykształconych obywateli, którzy są pewni swojej przyszłości.
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Kościerzynie”
∙ Nr projektu: FEPM.05.08-IZ.00-0023/24
∙ Beneficjent: GMINA MIEJSKA KOŚCIERZYNA
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 886 997,15 zł
∙ Kwota dofinansowania: 798 297,43 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.09.2024 – 31.07.2026
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Kościerzynie”
.
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPM.05.08 Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji ogólnej), zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji dzieciom i młodzieży z terenu gminy Kościerzyna poprzez podniesienie poziomu usług edukacyjnych świadczonych przez SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ NR 3 W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM NR 3 w Kościerzynie, co zostanie osiągnięte w wyniku realizacji następujących celów szczegółowych:
- Rozwój kompetencji kluczowych 176 uczniów, (w tym: 97 dziewcząt i 2 osoby z niepełnosprawnościami) co przełoży się na podniesienie osiąganych przez nich wyników edukacyjnych. Cel zostanie osiągnięty zarówno przez realizację prowadzonych atrakcyjnymi metodami zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie metod i metodyki nauczania, jak i doposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne
- Rozwój kompetencji przedsiębiorczych, społecznych i obywatelskich 132 uczniów, w tym wiedzy o własnym potencjale ułatwiającej podejmowanie odpowiednich decyzji edukacyjno-zawodowych
- Poprawę kondycji psychologiczno-emocjonalnej aktualnych uczniów w szkole umożliwiającą
- zarówno ograniczenie zachowań agresywnych i autoagresywnych, jak i poprawę relacji między
- rówieśniczych i nastroju, samopoczucia w szkole
- Zwiększenie kompetencji zawodowych 50 nauczycieli (w tym 44 kobiet) z zakresu nowoczesnego nauczania, wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniów, współpracy z rodzicami
REZULTATY
Projekt stanowi kompleksową odpowiedź na potrzeby szkoły, uczniów nauczycieli i rodziców. W związku z sytuacją, w której zdiagnozowane potrzeby, oczekiwania i bariery wskazanych grup są z sobą powiązane, także działania projektowe są z sobą zintegrowane stanowiąc spójną i kompleksową ofertę w zakresie szeroko pojętej edukacji: od atrakcyjnego nauczania kompetencji kluczowych, przez wsparcie emocjonalno-psychiczne i doradztwo edukacyjno-zawodowe. Właściwe funkcjonowanie poszczególnych elementów we wszystkich wskazanych obszarach daje możliwość stworzenia TRWAŁEGO systemu edukacyjnego kreującego, inspirującego i wykorzystującego potencjał tkwiący w środowisku oświatowym. Takie podejście ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania młodego, świadomego, wykształconego, zdecydowanego co do swojej przyszłości obywatela.
Projekt pn. „Edukacja fundamentem przyszłości w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Kościerzynie”
∙ Nr projektu: FEPM.05.08-IZ.00-0024/24
∙ Beneficjent: GMINA MIEJSKA KOŚCIERZYNA
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 887 885,73 zł
∙ Kwota dofinansowania: 799 097,15 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.09.2024 – 31.07.2026
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Przyjazna szkoła - Podniesienie jakości edukacji z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach podstawowych Gminy Miejskiej Kościerzyna”
.
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPM.05.08 Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji włączającej), zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Projekt jako cel główny zakłada wdrożenie edukacji włączającej w celu wsparcia uczniów z niepełnosprawnościami, zaburzeniami zachowania, emocji i z trudnościami w nauce w 5 placówkach na terenie miasta Kościerzyna:
- ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W KOŚCIERZYNIE,
- ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 2 W KOŚCIERZYNIE,
- ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 3 W KOŚCIERZYNIE,
- SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. NAUCZYCIELI BOHATERÓW ZIEMI KOŚCIERSKIEJ W KOŚCIERZYNIE,
- SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. KS. DR. BERNARDA SYCHTY W KOŚCIERZYNIE.
Przez objęcie wsparciem 110 uczniów (w tym 52 dziewczynki i 58 chłopców; z czego co najmniej 50% to uczniowie z niepełnosprawnościami lub niedostosowani społecznie, co jest potwierdzone odpowiednim orzeczeniem) oraz 210 nauczycieli ( 181 kobiet i 29 mężczyzn), psychologów, pedagogów i pracowników systemu oświaty, dyrektorów ww. placówek oraz rodziców i opiekunów prawnych dzieci i młodzieży.
Cel główny realizowany będzie poprzez następujące cele szczegółowe:
- Stworzenie kompleksowego systemu rozwoju nauczycieli i specjalistów w zakresie wdrażania edukacji włączającej dla 210 nauczycieli i przedstawicieli kadry, w tym stosowania projektowania uniwersalnego i racjonalnych dostosowań w edukacji,
- Wsparcie rodziców i opiekunów uczniów o specjalnych potrzeb rozwojowych,
- Wprowadzenie superwizji dla nauczycieli i usług asystenckich dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Przygotowanie 40 nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami z wykorzystaniem praktycznych narzędzi do integracji i włączenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uczniami w klasach ogólnodostępnych i dostosowania pracy (stylu uczenia) do potrzeb edukacyjnych,
- Przygotowanie w szkole specjalistów i wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania i emocji przy współpracy z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,
- Zadania z zakresu doradztwa zawodowego dla 40 uczniów,
- Bezpośrednie specjalistyczne wsparcie uczniów poprzez m.in. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne czy indywidualne spotkania z uczniami,
- Zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
REZULTATY
Szkoły zostaną doposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne, a dla uczniów ze specjalnymi potrzebami zorganizowane zostaną zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, indywidualne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne oraz doradztwo zawodowe. Uczniowie potrzebujący takiego wsparcia zostaną objęci pomocą asystenta w szkole.
Projekt zakłada również kompleksowy system rozwoju zawodowego dla nauczycieli i specjalistów w zakresie edukacji włączającej, obejmujący szkolenia, warsztaty, praktyki i superwizje, a także studia podyplomowe podnoszące kwalifikacje kadry pedagogicznej m.in. w zakresie włączenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach ogólnodostępnych i dostosowania pracy (stylu uczenia) do potrzeb edukacyjnych uczniów. Efektem realizacji projektu będzie także instalacja tzw. “cichych dzwonków” we wszystkich kościerskich podstawówkach oraz stworzenie przestrzeni relaksu i wyciszenia dla uczniów. Wsparciem zostaną również objęci rodzice i opiekunowie uczniów o specjalnych potrzebach.
Projekt pn. „Przyjazna szkoła - Podniesienie jakości edukacji z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach podstawowych Gminy Miejskiej Kościerzyna”
∙ Nr projektu: FEPM.05.08-IZ.00-0016/23
∙ Beneficjent: GMINA MIEJSKA KOŚCIERZYNA
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 3 050 944,65 zł
∙ Kwota dofinansowania: 2 898 397,41 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.05.2024 – 28.02.2027
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn.„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła
i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie”
.
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji:
Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Celem głównym projektu jest poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach:
- SZKOŁA PODSTAWOWA EUROSZKOŁA
- PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Mieszczących się w Koszalinie, w województwie zachodniopomorskim. Objętych wsparciem zostanie 189 uczniów (z czego 130 dziewcząt) oraz 33 nauczycieli (z czego 27 kobiet) z dwóch szkół kształcenia ogólnego na terenie miasta Koszalin.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
- Rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, poprzez prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających z matematyki, angielskiego zajęć rozwijających zainteresowania ze strzelectwa dla 16 grup po 6-8 os, warsztaty nauki umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz warsztatów z wykorzystaniem grywalizacji i zabawy dla 120 uczniów.
- Rozwój kompetencji społeczno-obywatelskich i przedsiębiorczych dla 96 uczniów przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK,
- Rozwój kompetencji cyfrowych wśród 45 uczniów i 20 nauczycieli.
- Wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego poprzez prowadzenie indywidualnych spotkań z uczniami, prowadzenie warsztatów kształtujących predyspozycje osobowościowo-społeczne oraz zakup narzędzi z diagnozą predyspozycji oraz informacją zwrotną dla 189 uczniów.
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów poprzez przeprowadzenie diagnozy stanu emocjonalnego i funkcjonowania uczniów w szkole wraz z raportami i informacją zwrotną oraz prowadzeniem indywidualnych sesji dla 189 uczniów.
- Wsparcie kadry poprzez realizacje cyklu szkoleń dla 33 nauczycieli,
- Zapewnienie dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz działania z zakresu edukacji włączającej poprzez zakup wyposażenia w dwóch placówkach.
REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI UCZESTNIKÓW
Zmiana w sytuacji aktualnych uczniów to przede wszystkim poprawa ich stanu psychologiczno-emocjonalnego (poprzez objęcie ich wsparciem psychologiczno- pedagogicznym). U uczniów zaobserwowano m.in.: depresje, stany paniki, lęki, samookaleczanie się, problemy z odżywianiem, alienację, zaburzenia emocjonalne, zachowania agresywne i autoagresywne. Poprawa tego stanu przełoży się zarówno na samopoczucie (w tym motywację) uczniów do nauki, jak i pozytywnie wpłynie na atmosferę w klasach i całej szkole. Na zmianę w postaci zwiększenia motywacji do nauki wpłyną także dodatkowe – prowadzące w interesujących, atrakcyjnych metodach – zajęcia, umożliwiające zarówno wyrównanie braków edukacyjnych, jak i rozwijanie zainteresowań. Działanie to sprzyja budowaniu w uczniach trwałej postawy uczenia się przez całe życie. Elementem wspomagającym budowanie takiej postawy będzie doradztwo edukacyjno-zawodowe. U wielu uczniów (wynik- w dużej mierze – lockdownu, ale też czerpania wiedzy z internetu) zauważa się obniżone samopoczucie i poziom własnej wartości. Rzutuje to na ocenę posiadanych predyspozycji, możliwości a także podejmowane decyzje edukacyjne. Wsparcie w ramach projektu pomoże uczniom odzyskać niezniekształcony wizerunek osoby oraz wiarę posiadane zasoby i możliwości. Tym samym zmotywować do samorozwoju.
REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ
Zmiana w odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:
- wsparcie potencjału dydaktycznego - zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
- Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadry
- Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej
Skutkiem ww. działań będzie trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
Projekt pn.:„Szkoły przyszłości – wsparcie jakości kształcenia ogólnego w SP EuroSzkoła i Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Koszalinie”
∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0041/23
∙ Beneficjent: Fundacja Oświatowa - Europejskie Centrum Edukacyjne
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 662 438,75 zł
∙ Kwota dofinansowania: 595 233,75 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.01.2024-31.12.2025
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Uczeń w centrum uwagi - klucz do sukcesu gryfińskich szkół”
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Cel główny projektu to poprawa jakości kształcenia ogólnego prowadzonego przez 4 szkoły działające na terenie gminy Gryfino:
- SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W GRYFINIE
- SZKOŁA PODSTAWOWA W ŻABNICY
- SZKOŁA PODSTAWOWA W GARDNIE
- SZKOŁA PODSTAWOWA W CHWARSTNICY
Poprzez objęcie wsparciem 650 uczniów i 100 przedstawicieli kadry szkół i placówek biorących udział w projekcie.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
- Podniesienie kompetencji kluczowych min. 500 uczniów oraz kompetencji z zakresu przedmiotów ścisłych, matematyczno-przyrodniczych, języków obcych oraz TIK.
- Rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich i przedsiębiorczych 240 uczniów,
- Poprawę kondycji psychiczno-emocjonalnej min. 256 uczniów oraz zapewnienie im trwałego wsparcia w tym obszarze,
- Zwiększenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych 100 nauczycieli, w tym w dziedzinie: metod i metodyki nauczania, inkluzywności i tolerancji, wsparcia psychologicznego oraz TIK,
- Doposażenie i/lub wyposażenie bazy dydaktycznej 4 placówek niezbędnej do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji niezbędnych na rynku pracy
REZULTATY: ZMIANA SYTUACJI GRUPY DOCELOWEJ:
Realizacja projektu umożliwi rozszerzenie oferty edukacyjnej i kompleksowe wsparcie uczniów (szczególnie tych w niekorzystnej sytuacji) pozwalające na pełny rozwój ich możliwości psychofizycznych i zwiększenie kompetencji podstawowych i przekrojowych.
Dzięki poszerzonemu wsparciu otrzymanemu w ramach projektu (zajęcia wyrównawcze; warsztaty i doradztwo zawodowe) uczniowie zwiększą swoje umiejętności, wiedzę i kwalifikacje w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, co pozytywnie wpłynie na ich dalsze wybory dotyczące kształcenia.
Wsparcie psychologiczne w ramach projektu wpłynie pozytywnie na ich postawy i samopoczucie, co znajdzie odzwierciedlenie w ich zachowaniu wobec rówieśników, rodziny i otoczenia także poza budynkiem szkolnym.
ZMIANA SYTUACJI SZKÓŁ
W odniesieniu do placówek szkolnych zostanie osiągnięta przez następujące działania:
- Wsparcie potencjału dydaktycznego - zakupiony w ramach projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
- Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadr uczących
- Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej
Skutkiem ww. działań będzie wypracowanie i wdrożenie w każdej z placówek rozwiązań z zakresu edukacji włączającej (zniwelowane zostaną różnice w jakości kształcenia uczniów o różnych potrzebach psychofizycznych). Zagwarantuje to trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji wraz z Gminą Gryfino realizuje projekt pn. „Uczeń w centrum uwagi - klucz do sukcesu gryfińskich szkół”
∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0041/23
∙ Beneficjent: GMINA GRYFINO
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 1 451 423,45 zł
∙ Kwota dofinansowania: 1 305 657,45 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.02.2024-31.12.2025
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt pn. „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”
Finansowany w ramach Regionalnego Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach działania FEPZ.06.09 Edukacja ogólna, zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury).
.
Celem głównym projektu jest poprawa jakości edukacji prowadzonej przez 4 Szkoły Podstawowe w Gminie Pełczyce:
- SZKOŁA PODSTAWOWA IM.MIKOŁAJA KOPERNIKA W PEŁCZYCACH
- SZKOŁA PODSTAWOWA IM.I DYWIZJI IM.TADEUSZA KOŚCIUSZKI W CHRAPOWIE
- SZKOŁA PODSTAWOWA W LUBIANIE
- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BĘDARGOWIE
Poprzez objęcie wsparciem 430 uczniów i 87 przedstawicieli kadry szkół i placówek biorących udział w projekcie.
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
- Zwiększenie kompetencji podstawowych, TIK, umiejętności obywatelskich, społecznych i przedsiębiorczych 430 uczniów w tym: zajęcia, warsztaty, kursy,
- Poprawę kondycji psychiczno-emocjonalnej 146 uczniów poprzez objęcie ich wsparciem psychologicznym, pedagogicznym i doradztwem zawodowym,
- Podniesienie kompetencji nauczycieli z zakresu wsparcia psychologicznego, zapobiegania agresji i edukacji włączającej (87nauczycieli),
- Zwiększenie wiedzy rodziców na temat psychokondycji swoich podopiecznych i metod motywacyjnych,
- Doposażenie 4 placówek w nowoczesny sprzęt.
Kompleksowość udzielanego w projekcie uczniom wsparcia przełoży się nie tylko na poprawę aktualnie osiąganych przez nich wyników edukacyjnych, ale na postawę względem edukacji i dążenie do celowego zdobywania wiedzy w kierunkach zgodnych z ich indywidualnymi predyspozycjami i zainteresowaniami.
PROJEKT pn. „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”
∙ Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0043/23
∙ Beneficjent: GMINA PEŁCZYCE
∙ Partner projektu: Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji
∙ Całkowita wartość projektu: 1 197 761,47 zł
∙ Kwota dofinansowania: 1 077 325,47 zł
∙ Okres trwania projektu: 01.02.2024-31.12.2025
.
.
#FunduszeEuropejskie #FunduszeEU
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
W związku z realizacją ustanowionego przez Ministra Edukacji i Nauki komunikatem w dniu 26 sierpnia 2022 roku Programu pod nazwą:
„Międzypokoleniowe Centra Edukacyjne – wsparcie integracji międzypokoleniowej”
Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji zrealizowała projekt pn.
”Rozwój umiejętności społecznych i obywatelskich uczniów szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim ”
Realizacja zadania była w całości finansowana przez Ministra Edukacji i Nauki.
.